Goede dienstverlening Welwonen beloond met landelijk keurmerk

ENKHUIZEN – Woningcorporatie Welwonen heeft het keurmerk KWH-label ontvangen voor de kwaliteit van de dienstverlening. Uit onderzoek van de Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) blijkt dat huurders de kwaliteit en dienstverlening van Welwonen zo goed waarderen, dat Welwonen het keurmerk KWH-Huurlabel heeft behaald. Het KWH-label werd feestelijk uitgereikt in aanwezigheid van alle medewerkers.

Foto: Inmiddels hangt het KWH-keurmerk bij de ontvangstbalie bij Welwonen.

Op de goede weg

Directeur-bestuurder Van der Weide is verheugd met de toekenning van het keurmerk: “Het is een mooie bevestiging dat we de goede weg zijn ingeslagen. Er is de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in het verbeteren van de dienstverlening. Zo is er een online klantportaal (MijnWelwonen) geïntroduceerd waar bewoners zelf reparatieverzoeken kunnen doen en is de feedback van huurders gebruikt om processen en beleid aan te passen. Ook de komende jaren ontwikkelen we verder om onze dienstverlening steeds beter te maken.”

Het kan altijd nóg beter

Een corporatie krijgt het keurmerk niet zomaar. Het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) doet onafhankelijk onderzoek naar verschillende onderdelen van de dienstverlening. Hoe scoort een corporatie op klantvriendelijkheid? Hoe verloopt de klachtenafhandeling en hoe verloopt een reparatieverzoek? Nieuwe huurders, huurders die een reparatieverzoek hebben gemeld én willekeurige huurders ontvangen iedere maand een vragenlijst of telefoontje. 

Voorzitter van de Huurdersadviesraad Enkhuizen, Liesbeth Kahlman, vindt het goed dat er continu onderzoek gedaan wordt bij huurders naar de dienstverlening: “Natuurlijk geven wij als vertegenwoordiging van de huurders Welwonen steeds feedback en advies, maar het blijft belangrijk dat huurders dat ook zelf doen. Het keurmerk laat zien dat er grote stappen zijn gezet, maar het is wat ons betreft ook meteen een aanmoediging: het kan altijd nóg beter.

Geef een reactie